YELKENLİMİZ DORİS İLE GEMİLE(R) ADASI, FETHİYE

Yelkenlimiz Doris (8 metre MacGregor 26X)ile çıktığımız 1 aylık seyahatimizin 5. Günü Meis Adasından Fethiye’deki Gemiler Adasına yaptığımız seyri içeriyor. Bu adaya Gemile Adası da diyorlar, Gemiler Adası da, hatta St Nicholas Adası olarak tanıyanlar da var.

Sabah saat 05.45 ‘te Meis limanda uyandık. Çapamızı kolayca topladıktan ve Kaş’a uğradıktan sonra rotamızı Fethiye Gemiler Adası’na çevirdik. 40NM tutan seyrimizi komple motorla yaptık. Kalkan’a kadar deniz biraz sallantılıydı ve kaba dalgalıydı. Kalkan’ı da arkada bırakınca en uzun kumsallarımızdan güzelim Patara açıklarına geldik. Burayı ilk kez duyanlara anlatayım. Patara 12 km boyunca uzanan devasa bir kumsal. Kendi adını taşıyan antik kenti hemen yanı başında bulunuyor. Üstelik hemşerimiz Noel Baba ( Aziz Nikola)’nın da memleketi  J Görmemiş olanlara şiddetle tavsiye ediyorum. Tarihte kurulmuş ilk meclisi burada göreceksiniz. Likya medeniyetinin başkenti diyebiliriz. Carettalara da yuva olan kumsal bizim için denizi yumuşattı. Yediburunları geçerken de deniz iyice gevşedi; fakat rüzgâr biraz arttı. Rüzgârı baştan aldığımız için yelken açamadık.

Yediburunları geçtikten sonra kuzeye,  Ölü deniz istikametine dönünce hava durdu. Kabak Koyu ve Kelebekler Vadisini geçtik. Yaklaşık 7 saat süren seyir bizi böylece yormuş oldu. Nihayet Gemiler Adası’na girince kıçtankara adaya bağlandık. Ben demiri funda ettikten sonra rolantide teknenin kıçını yanaştırırken Eda suya atlayıp halatı götürüp kayalara oturtuverdi. Bravo ona!   Bu adaya kıçtankara bağlanmanın zor yanı en az 15metre derinliğe demir atmak zorundasınız. Koltuk halatı ise meltem adadan estiği için muhakkak gerekli burada.

Saat henüz 13.00 civarı olduğu için tur teknesi trafiği ve insan kalabalığı çok fazla. Kazulet gibi duran ve Türk karasularına hiç yakıştıramadığımız (çünkü alakası yok) Karayip Korsanları çakması tekneler de burada sağ olsunlar. Müzikleri ile yeterince saygısızlık yapıyorlar. Kısmak gerekmez mi! Öte yandan su sporları yaptıran çok sayıda ufak tekne denizi devamlı sallıyor. Saatler geçsin diye dua ediyoruz, biz dinlenmemize , yüzmemize bakalım J Deniz dibi de pek keyifli hani, tarihi kalıntılar dipten el sallıyor.Günlük tekneler biraz azaldıktan sonra Gemiler koyunu gezeceğiz. Bu arada küçük Doris JR ’i (şişme botu) indirdim suya. Gezmeye küçük dingimizle gideceğiz. Yıllar önce buraya karadan gelmiştik; ancak adaya çıkmamıştık. Şimdi o adaya kıçtankara olmak güzel. Üzerinde tarihi kalıntılar, kiliseler ve mozaikler var. Akşamüstü gezeceğiz mutlaka.

Teknemizde saati 17.30 yapana kadar dinlendik. Sonra Gemiler koyuna gidip koyda bulunan Gemiler Beach Restorandan buz aldık.Adaya bir de karşıdan baktık. Küçük dingimiz Doris Jr bize gerekli yardımı yaptı.

Bu ada St Nicholas Adası olarak da geçiyor. En tepedeki kilise bizim Aziz Nikola’ya adanmış. 5. yüzyıldan kalma kiliseleri ve tüneli zevkle gezdik. Girişte bilgilendirme tabelası var; ancak en tepedeki mozaikten bahsetmiyordu. Kültür Bakanlığı gezme ücretini 8 TL olarak belirlemişti. Eh adada oldukça güzel fotoğraflar çektik çünkü manzarası inanılmaz güzel.Gemile koyu bir yanda arkada Karacaören Adası. Girişte çalışan Recep Bey ile tanıştık. Bize bir poşet dolusu taze meyve verdi.  Hoş bir sohbet ettik. Kendisinin de 150hp bir sürat teknesi var. Adaya bakınca her yerinde tarihi görüyorsunuz.  Bu gece burada kalıp yarın Fethiye’ye gideceğiz.

Gece adanın yanında yatmak için iyi sayılır. Koya göre daha az solugan alıyor, bilginize.Değerli kaptan arkadaşlarımız hemen güney batısındaki Karacaören Adasının bulunduğu koyda tonoz olduğunu ve daha sakin olduğunu söylediler.