Norveç’in Lofoten Adalarına açılan kapısı Bodø

Norveç seyahati deyince genelde akla pek gelmeyen şehirlerden biridir Bodø… Lofoten adalarına giden feribotun kalktığı şehir olarak bir geçiş noktası olarak kullanılır, seyahat planlarına dahil edilmez genelde. Bizim de esas rotamız Lofoten adaları idi elbette ama adalara geçmeden önce burada da bir gece konaklayıp gezmek istedik. İyi ki de öyle yapmışız, zaten söz konusu ülke Norveç olunca görülmeye değmeyecek bir şehri olabilir mi? Bodø küçük, sevimli bir şehir. Çok merkezi bir otel olan Scandic Havet de konakladık, sırf bu otel için bile Bodø da kalmaya değer😁Akşam 22:00 civarı indiğimiz uçaktan , havalimanında bindiğimiz taksi ile beş dakikada ulaştık otelimize. Hemen deniz kenarındaki otel, feribot iskelesi ve bütün gezilecek yerlere çok yakın ve en üst katındaki restoranından  şahane bir manzara sunuyor… Yemek yemeseniz bile çıkıp manzaranın tadını çıkarabilirsiniz. Eşyalarımızı odamıza bırakıp, hemen dışarı çıktık ve sahil boyunda biraz yürüyüş yapıp fotoğraf çektik. Sonrasında otele dönüp 17. kattaki restorana çıkıp şahane manzarayı izledik ve ertesi gün yorucu olacağı için dinlenmek üzere yine şahane manzaralı odamıza geçtik. Hava şartları uygun olursa kuzey ışıklarının da izlenebildiği bir şehir Bodø…  Bizim konakladığımız gece hava kapalı olduğundan izleyemedik ama Oslo dan Bodø ya gelirken uçuşumuzun son 20 dakikasını bulutların üzerinde kuzey ışıklarını izleyerek yapmıştık zaten, muhteşem bir yolculuktu…

Sabah otelin güzel kahvaltısının keyfini de çıkarıp kendimizi attık gene dışarı. Otele çok yakın olan turizm ofisindeki çalışanlar çok yardımcı oldu bize. Hem Bodø hem de Lofoten adaları ile ilgili harita ve broşür, gezilecek yerler hakkında detaylı bilgiler verdiler.  Şehir merkezinde gezilebilecek bir kaç müze var, ama bizim fazla vaktimiz olmadığından müzeleri gezemedik. Yürüyerek otele çok yakın olan Bodø Domkirke ve Bodø kütüphanesine gittik.

Öğlen 12:00 gibi otele dönerek check out yaptık ve valizlerimizi valiz odasına bırakarak, tekrar en üst kata çıkarak manzarayı bir de gündüz gözüyle izledik.

Bodø’ da konaklama sebeplerimizden biri de, Bodø’ya 30 km mesafede bulunan dünyanın en büyük girdabı olan Saltstraumen’i görmekti. Feribot iskelesinin bekleme salonunun diğer tarafındaki liman bölgesinde, öğlen 13:00-13:30 gibi otobüslerle Saltstraumen’e turlar düzenleniyor. Tur içeriği de şöyle; önce Bodø’ da panoramik bir şehir turu yapılıyor, sonra Saltstraumen girdabına gidiliyor, orada bir mola verilip sonrasında tekrar Bodø’ya geri dönülüyor. Biz de vaktimiz sınırlı olduğu için, 3 saat kadar süren bu turlardan satın aldık (kişi başı 490 Nok). Önce şehir turu yaptık, sonra Salstraumene doğru yola çıktık. Önce otobüsle Salstraumen Köprüsünün üzerinden geçerek bu çok kuvvetli su akıntısını yukarıdan izledik. Sonra köprünün altındaki park yerine park etti otobüs ve yarım saat kadar girdabı izlemek için vakit verdi. 5 dakika yürüyerek girdabın iyi görüldüğü iskele gibi bir yere geldik. Ben hayatımda bu kadar rüzgarlı bir yer daha görmedim. 5-6 dakika zor kalabildik orada, rüzgar sanki uçuracaktı bizi, fotoğraf çekmeye çalıştım ama makine uçacaktı neredeyse elimden, ellerim dondu sandım… Eğer kış aylarında buraya gidecekseniz çok ama çok sıkı giyinmenizi tavsiye ederim. Ayın etkisiyle, günün belli zamanlarında korkunç hızlı bir akıntı ve girdap oluşuyor burada. Biz her zamanki gibi çok şanslıydık, akıntının en güçlü olduğu zamanlardan biriydi…  Akıntının güçlü olduğu saatlerin yazılı olduğu takvimi, turizm ofisinden temin edebilirsiniz. Eğer güçlü bir akıntı yoksa gitmeye gerek yok bence, ama bizim gibi güçlü akıntının olduğu zamana denk gelirse Bodø ziyaretiniz, burayı mutlaka görün. Buraya kadar gelip de dünyanın en güçlü girdabını görmeden olmaz.

Tur sonrası otelimizden valizlerimizi alarak 16:30 da bizi Lofoten adalarına götürecek feribota binmek için iskeleye geldik. Bu sevimli şehre veda ederek, bugüne dek gördüğüm yerler içinde en muhteşem doğaya sahip Lofoten adalarına doğru yola çıktık💕💕💕