Huzur Adası Meis

Resmi adı Megisti olan, halk arasında Kastellorizo denilen ve Türkiye’ye 20 dakika uzaklıkta olan minicik bir ada Meis. Huzur adası… Geçen yaz bu güzel adayla tanışmaya karar verdik ve Antalya tatili öncesi Meis manzaralı şirin bir Kaş pansiyonuna attık kendimizi. Odaya yerleştikten sonra, ilk işimiz begonvil dolu sokaklara çıkıp yürümek oldu. Birbirinden lezzetli balıkların, kalamarların pişirildiği Kaş’taki adresimiz Bahçe Balık’a gitmeden önce, internet üzerinden bilet aldığımız Meis Express’e uğrayıp Schengen vizeli pasaportlarımızı bıraktık ve sabah kaçta hazır olmamız gerektiğini öğrendik. Ufak bir Kaş çarşısı turundan sonra yemeğin lezzetiyle ertesi günkü planların heyecanı arasında kaybolduk.

Keyifli bir akşam yemeğinden sonra mis gibi bir uyku veee yine büyüleyici bir Kaş sabahı. Ne muhteşem bir şey sonsuz maviliğe ve Meis’e uyanmak… Gün bu şirin adayla tanışma, kuytularında kaybolma günüydü. Marinada pasaportlarımızı teslim edip bizi tekneye aldılar ve yirmi dakikalık keyifli yolculuğumuz başladı. Öyle ki tekne ilerledikçe cennet Kaş’tan uzaklaşıyor, tablo gibi bir ada olan Meis’e yaklaşıyorduk. Yaklaştıkça da birbirinden güzel evlerin olduğu bir kartpostal oluşuyordu gözümüzün önünde, öyle ki iniş zamanına kadar fotoğraf çekmeyi bırakamadık.

20160725_101252

İner inmez kontrolden geçtik, sonrasında da ilk olarak meşhur Mavi Mağara’ya gitmek istedik ve bizi ‘komşii’ diye sempatik bir şekilde karşılayan Kostas’la yolculuğa başladık. İsteğimiz Mavi Mağara iken kendimizi plajda bulduk. Kostas’la konuştuğumuzda bize, sabah suların yüksek olduğunu, yüksekken mağaraya girilemediğini, o nedenle daha geç gideceğimizi söyledi, hâlbuki tam tersiymiş, öğleden sonra yükseliyormuş sular. Sonradan anladık ki, mağara daha uzak olduğu için limandan aldığı müşteriyi önce plaja bırakıyor, sonra topladığı grubu mağaraya götürüyor. Neyse tüm konuşmalar sonunda, bizi bir saat sonra plajdan almayı kabul etti Kostas. Aslında sistemleri ‘sizi mağaradan sonra plaja bırakıyoruz, kaçta dönmek isterseniz arıyorsunuz’ şeklindeydi ama diyorum ya bizim kaptan Kostas!

20160725_113930

Bu arada bizi bıraktığı Aya Yorgi Plajı, minicik bir ada, mavi beyaz renkler içinde bir cennet; küçük bir kilise, harika bir deniz, şirin bir taverna… Oturup burada bir kahve keyfi yapmamak olmaz diye düşündük. Botta tanıştığımız yol arkadaşımızla derin bir sohbete eşlik eden kahve keyfimiz, Kostas sekiz kişilik grupla gelene dek sürdü. Bizim bu muhteşem plajda kalmak istememizin nedeni, mağaraya gidip sonrasında da adanın merkezine dönmek ve sokakları arşınlamaktı, çünkü günübirlik bir gezide adada kalma süresi çok değil, 10.00’da gidip 16.00’da dönüyorsunuz ve bu süre inanın yetmiyor. Ama siz, bu sıcakta ne dolaşması, bütün gün yatar güneşlenir, denizin tadını çıkarırım diyorsanız tabii ki doğru adres Aya Yorgi Plajı.😉

20160725_113629

Neyse sonunda bota binip eğlenceli bir grupla mağaraya doğru yola koyulduk, tabii Kostas maceraları ve kahkahalar eşliğinde. Mavi Mağara’ya geldiğimizde girişin çok dar olması bizi biraz endişelendirdi, çünkü botun içine yatarak girişten geçebiliyorsunuz! İki kişi girmekten vazgeçip başka tekneye geçti. Biz botun içinde neredeyse birbirimizin üzerine yattık veee bir anda sihirli bir maviliğe büründük. Gerçekten yerden göğe kadar mavi bir büyü… Hele suyun içine girdiğinizde daha da güzel bir görüntü kucaklıyor sizi. Güneş ışıklarının mağara içinde yarattığı muhteşem atmosfer. 15 dakikalık fotoğraf ve yüzme molasının ardından yine Kostas’ın uyarılarıyla yatar hâl alıp mağaradan çıktık. O kadar darlığa rağmen oldukça başarılı bir giriş çıkıştı. Meis’e gelirseniz mutlaka ama mutlaka görmelisiniz diyeceğim bir güzellik Mavi Mağara…

20160725_121644

Dönüşte biz, merkezde değil, kaleye yakın bir yerde indik ve masmavi suyun içinde Caretta Caretta’larla yüzen insanların eşlik ettiği harika manzarayı seyrederek tepeye tırmandık. Sıcakta kaleye ulaşmak gerçekten zor ama inanın değiyor. Bu manzara kaçırılmaz, hatta fotoğraf kareleriyle de ölümsüzleştirilir.

20160725_130857

Meis’le tepeden tanışıp muhteşem görüntüsüyle bir kez daha büyülendiğimize göre artık birbirinden renkli evlerle dolu şirin sokaklarında kaybolmaya hazırdık. Sıcağa rağmen sokak sokak gezdik ve kendimizi Mediterraneo meydanında bulduk, buzz gibi zencefilli limonatayla serinledik. Mediterraneo (Akdeniz) İkinci Dünya Savaşı sırasında Meis’te geçen ve 1991 yılında En İyi Yabancı Film Oscar’ı alan bir filmden alıyor adını. Bu beyaz boyalı, yeşil panjurlu minik kafede dinlendikten sonra, nefis limonatanın tadı damağımızda, geze geze limana doğru inmeye başladık.

20160725_134652

Sahil kısmı; rengârenk evlerin muhteşem bir mavilikle kucaklaştığı, hangisine oturacağınıza bir türlü karar veremediğiniz birbirinden güzel restoranların olduğu, baş döndüren mis gibi kokuların yayıldığı, begonvillerin de bu masalsılığa eşlik ettiği harika bir yol. Sahil şeridini de keyifle yürüdükten sonra ben artık dayanamayıp denize girdim. İçime çektiğim bu kadar güzellik ve huzurdan sonra Meis’in bu davetkâr maviliğinin de tadını çıkarmanın zamanı gelmişti.

20160725_143139

Biraz serinledikten sonra deli gibi acıktığımız için deniz kenarında güzel bir masaya oturup kendimizi, bizi sımsıcak karşılayan restoran sahibine teslim ettik. Muhteşem bir Yunan salatası, nefis soslu bir karides, papalina, patatesli harika bir ahtapot ve buz gibi Mythos, yanında da tepeleme bir tabak huzur… Yemeğimize eşlik eden Caretta Caretta’lar ise inanılmazdı, hani yemek yerken kedi köpek beslemeye alışkınız da Caretta Caretta ilginçtiHem yedik hem yedirdik.🐢

20160725_145633

Yemekten sonra sahilde ufak bir yürüyüş yaptık, birkaç hediyelik eşya ve tabii ki magnet aldık, ayrıca Meis anılarıyla dolu bir masada bize eşlik edecek Uzo’yu da unutmadık. Meis’ten dönüş zor oluyor benden söylemesi🙈Eminim her gelenin bir sonraki planı konaklamalı oluyordur, tıpkı bizim gibi. Ben zaten Kaş’a aşık bir insandım, artık Meis’siz de olmaz, her Kaş yolculuğunun sonu Meis’e çıkar.

20160725_141109Minik bir not:Eğer Schengen vizeniz yoksa Meis’e gitmek için kapıda vize uygulamasından yararlanabilirsiniz. Adaya geçiş yapacağınız feribot firmasına evraklarınızı gidiş tarihinizin 3 gün öncesinde ulaştırdığınızda onlar işlemleri yapıyorlar. Detaylı bilgi için https://www.meisexpress.com/tr/pages/visa-on-door bakabilirsiniz.