Gezerken dinlenebileceğiniz Makedonya

Bu yazıyı okuyan arkadaşlarıma belirtmeliyim ki bu seyahatin gidiş-dönüş uçak bileti ve otel rezervasyonu hariç hiçbir aktivitesi önceden planlanmamıştır. Yani anlayacağınız plansız ama bir o kadar rahat ve eğlenceli bir gezi istiyorsanız Makedonya mutlaka görmeniz gereken yerlerden biri 😉

Biz hem yurtdışı olsun hem rahatça gezip aynı zamanda fazla mesailerden yorulmuş 2 beyaz yakalı olarak dinlenebilelim istediğimiz için internette bolca övülen Üsküp’ü tercih ettik ve sağolsun bizi hiç üzmedi. Vee hiç yorulmadan ama bolca gezip, tarihe doyarak dolu dolu 4 gün geçirdik.

Eğer değerlendirmek için birkaç gününüz var ise, mutlaka 2 günden uzun gitmenizi tavsiye ettiğim Üsküp’ e biz sabah saatlerinde vardık. Uçağımız çok erken olduğu için uykusuzlukla savaşıp bir an önce gezmek istediğimiz için sabah kahve kokularını takip ederek, bizi Türkiye’den çokta  uzaklaşmadığımızı düşündürten Türk Çarşı’sına vardık (vardık derken gözünüz korkmasın, Ünlü Makedonya Meydanını arkanıza alıp, köprüyü geçin 5 dakika içerisinde oradasınız). Osmanlı döneminden kalan bu tarihi alanda Bursa’da olmadığınıza kendinizi çok ikna edemesenizde Makedonca konuşanları duydukça ikna olabiliyorsunuz. Keza yabancı diliniz yeterli değilse, yerel halkın neredeyse bir çoğu Türkçe konuşabiliyor, bilginize. Eklemeden geçemeyeceğim, akşam yemeği planlarınızdan birini yine Türk Çarşı’nda bulunan Destan Köftecisi için yapmanızı kesinlikle tavsiye ederim.

Gelelim günün devamına; otele gidip biraz dinlendikten sonra Üsküp’ü gezmek için çıktığımızda bir baktık ki 1 günde her yerini dolaşmışız. O yüzden kısıtlı süreniz var ise sadece 1-2 gün içerisinde bile Üsküp’ü gezmeniz mümkün.

Günü nasıl doldururuz derseniz eğer aşağıda mutlaka görmeniz gereken birkaç yer öneriyorum.

-Arkeoloji müzesini biz gezmedik ama önünde bol bol fotoğraf çektirdik

-Taş Köprü; Edirne’de bir benzeri olsa bile bize atalarımızdan kalan bir miras, görmeden geçmeyin

-Ünlü Makedonya meydanı, Büyük İskender heykeli ile fotoğraf çektirin, hemen arkasında ev yapımı Hamburger ve bira yapan pub’da mutlaka mola verin. Şanslıysanız bazen bu meydanda şarap etkinlikleri yapılıyormuş, biz konser eşliğinde keyifli bir şarap tadımına denk gelmiştik.

– Üsküp kalesi; tarihe çok meraklı değilseniz fotoğraf ile yetinebilirsiniz 😊

-Milenyum Haçı, mutlaka teleferik saatlerine bakın, her ayın son salısı çalışmadığı için bizim gibi 5 km tırmanarak çıkmak zorunda kalmayın Yukarıda sizi dünyanın en büyük Haç’ı ve Üsküp manzarası bekliyor olacak. Teleferik’e ulaşmak için ise şehir merkezinden otobüs’e binip yaklaşık 10 dakika gitmeniz gerekiyor.

Gelelim diğer günleri nasıl geçirebileceğinize:

Üsküp’te geçirdiğimiz bu iki günde biz neredeyse sıkılmaya başlıyorduk ki neden Makedonya’nın diğer bölgelerini gezmeyelim dedik. Yukarıda belirttiğim gibi biz gitmeden herhangi başka bir tur vs ayarlamadık dolayısıyla gönül rahatlığıyla söyleyebilirim ki aşağıda anlattığım yerler önceden ayarlamadan rahatça oradayken planlayıp gidebileceğiniz türden. Bir gece önce internette biraz araştırdıktan sonra,  3.gün sabahı soluğu otobüs garında aldık. Önceliğimiz daha önce yaptığımız araştırmalardan bolca övgü alan Matka kanyonuna gitmekti. Şehir merkezinden bindiğimiz tek otobüs ile 30-40 dakika içerisinde Matka’ya ulaştık ve bizi bir doğa harikası karşıladı. Önce bir yürüyüş parkurunda kanyon’a doymuştuk ki (yol sırasında mısır satanlardan mevsimiyse mutlaka haşlanmış mısır alın) kiralayabileceğimiz kanolar aklımızı çeldi. Neden biraz heyecan katmayalım dedik ve hava soğuk olmasına rağmen atladık kanoya. Yaklaşık 5 dakika gitmiştik ki görseller kısmına eklediğim fotoğraftaki gibi muhteşem manzara karşısında pişman olmadığımız, yorucu ama keyifli bir kano seyahati yapmış olduk.

4. gün için “çok yorulmasak mı dinlensek mi yeaa” derken yine gelmişken yapalım dürtüsünden kurtulamadık ve sabah aynı otogar’dan kalkan Ohrid otobüsünde soluğu aldık. Yaklaşık 3 saat süren yolculuktan sonra (sigara içenler merak etmesin yolda mola veriliyor 😊) bizi yağmur eşliğinde Ohrid karşıladı. Tarihi yapısıyla aynı zamanda doğası ile de insanı büyüleyen Ohrid’de sadece 6 saat geçirebileceğimiz için çok uzatarak ya da tekne gezisine çıkmaya fırsatımız olmadan yürüyerekte doyasıya keyifli bir gezi geçirdik.

Aşağıda Ohrid’in yürüyerek gezebileceğiniz bazı yerlerinden fotoğrafları inceleyebilirsiniz. Aynı zamanda ik matbaa makinalarından birinin bulunduğu küçük bir dükkan var, oradan özel parçalar bulmanız mümkün.

Umarım planlayacağınız yeni geziniz için ilham olmuşuzdur, bir sonraki seyahatlerimizde görüşmek dileğiyle…