DOĞU EKSPRESİ İLE KARS YOLCULUĞU

Azmin Zaferi 🙂  DOĞU EKSPRESİ İLE KARS

Yıllardır gitmek isteyip bir türlü fırsat bulamadığımız Kars gezimize sonunda gitmeyi başarabildik.Kolay mı oldu ?Hayır 😀 özelliklede bilet bulma aşamasında bir hayli zorlandık.Bu yazımızda elimizden geldiğince sizler için işi daha da kolay hale getirmeye çalıştık.Umarız beğenirsiniz.

Kars-Doğu Ekspresi

Önemli:Trenler Ankara Garı çalışmaları nedeni ile Kırıkkalenin Irmak istasyonundan kalkıyor.Buraya ulaşım TCDD nin ücretsiz servisleri ile sağlanıyor.Servisler Eski Garın tam önünden kalkıyor.Saat 19:20 de Irmak istasyonundan kalkıyor.Eğer su ,bisküvit ,kıraker vs. almak isterseniz Irmak garının girişinde otobüslerin bıraktığı yerde küçük bir büfe var bilginize.

Vagonlar

Öncelikle Doğu Ekspresinde 4 tip vagon bulunuyor;

1.2+1 Pulman ;

Bu vagon tipinde sıralı düzen yan yana 2 koltuk bir tarafta bir diğer tarafta da tekli koltuk bulunuyor.Bu koltukların yönlerini istediğiniz tarafa döndürebiliyorsunuz.Normal şartlarda bu koltuklar az da olsa yatıyorlar fakat bizim bindiğimiz trendekiler yatmıyorlardı malesef.(Bu arada hayır 26 saat yolu bu vagonda gitmedik sizde gitmeyi düşünmeyin bize soraranız :D)

2.Örtülü Kuşetli Vagon;

Bu vagon tipinde de kendinize ait bir odanız var ve bu odada karşılıklı 4 koltuk var.Bu koltuklar açıldıklarında yatak oluyorlar ve bunların üzerlerinde de yine açılabilen 2 yatak oluyor.2 kişi dahi yolculuk yapacak da olsanız 4 yatağı birden almanızı tavsiye ediyoruz çünkü 4 kişi için biraz dar bir ortam olabiliyor.(Yolculuk esnasında bir kuşetli odada 8 kişi de gördük gayette eğleniyorlardı )

3.Yataklı Vagon:

Bu vagon tipinde yine yatağa dönüşen iki koltuğumuz ve üstünde açılabilen bir yatağımız bulunuyor.Ayrıca bir masa,lavabo ve buz dolabı da mevcut ki konfor olarak tabiki de yataklı vagon en iyisi fakat örtülü kuşetli ve yataklı vagonlarda yer bulmak gerçekten çok zor.Bu konuyla ilgili püf noktaları yazımızın ilerleyen kısımlarında belirteceğiz.Yataklı vagon videomuz içina aşağıdaki linke tıklayabilirsiniz.

4.Yemekli Vagon;

Yemekli vagon malesef beklenenin ve istenilenin çok altında.Hatta vasat bile diyebiliriz.Sırf sizlere burada fikir verebilmek adına sabah kahvaltılarını,tostlarını,köftelerini,dönerlerini,tavuk şişlerini hepsini denedik.Malesef sonuç hüsran.Mecbur kalındığında yenilebilir mi evet ama yanınıza birşeyler almanızı tavsiye ediyoruz.Fiyatlar fena değil.

Bilet Almanın Püf Noktaları

Şimdi gelelim bilet alma işlemlerine,bilet almak için ilk olarak her ne kadar satışa çıkma saati belli değil dense de biz sabah 7 -7:30 da satışa çıktığını gördük biletlerin.Ama daha biz alamadan biletlerin 30 saniyeden kısa bir sürede tükendiğini gördük.2 gece sabaha kadar uyumadan sürekli TCDD nin sitesi yenileyerek bekledik.Sabahları satışa çıktığında biletleri malesef almayı başaramadık fakat yılmadık 😀

Gün içinde siteyi sürekli takip edip gün gün boşyer var mı diye kontrol etmeye devam ettik.Bu süre zarfında birşey farkettik.Bunu anlayabilmeniz için mobil siteyi veya uygulamayı değil direk bilgisayarınızla masa üstü sitesini kullanmanız gerekiyor çünkü oradan trende kaç vagon olduğunu görebiliyorsunuz.Normal bilgisayarımızla giriş yaptığımızda sabahları 10 vagon saydık fakat geçmişteki trenlere baktığımızda hep 12 vagondu.Yani evet gün içinde veya ilerleyen günlerde trene vagon ekleniyor.Eğer siteyi açtınız baktınız bütün vagonlar doluysa ama hala 10 vagon görülüyorsa o treni takip edin (nezaman olduğu belli olmuyor biz 1 hafta boyunca 5 dakikada bir baktık)2 vagon daha eklenecektir büyük ihtimalle.Kars-Doğu Ekspresi

Bir diğer dikkatimizi çeken noktada Kars-Ankara biletleri ,Ankara -Kars biletlerinden yarım saat daha önce satışa koyuluyor bu da önemli bir nokta ki Kars-Ankara yönünde yer bulmak daha kolay gibi geldi bize.(çoğu kişinin uçakla dönüyor olması da bir etken olabilir)

Biz ilk olarak dönüş biletimizi yataklı vagonda bulduk ve aldık.Gidiş için uçak biletlerinin çok pahalı olması sebebiyle,hava şartlarından dolayıda otobüslere güvenemediğimiz için gidiş biletimizi 2+1 Pulmandan aldık.Fakat (Buraya dikkat)Ankara gardan Irmak garına otobüsle giderken son bir vahiyle 😀 trende boş yataklı oda varmı diye baktığımızda olduğunu gördük.Hemen 2+1 pulman biletlerimizi yataklıya çevirmeye çalıştık fakat saat 18.00’ı geçtiği için işlem yapamadık.

Doğu Ekspresi-İliç

Yine azmettik vazgeçmedik ve trene binmeden hemen kondüktöre gidip bileti değiştirip değiştiremeyeceğini sorduk.(Tüm kondüktörler inanılmaz kibar ve ilgililer ,süperler burdan hepsine ayrı ayrı teşekkür ediyoruz)Sağolsunlar yardımcı oldular ve yataklı vagonumuza geçtik.Yani yolculuğa 2 saat için 2+1 pulmanda başlayıp geri kalan kısmını yataklıda tamamladık ki iyi ki de öyle yapmışız.Gerçekten pulmanda o kadar yolu gitmek çok mantıklı değilmiş.

Yolculukla İlgili Tüyolar;

Erzurumda Cağ Kebap:Bu konuda endişelenmenize gerek yok zaten kondüktör abiler Erzuruma yaklaşmadan gelip sizlerden tek tek sipariş alıyorlar.(Tek şiş dürüm 9 TL,çift şiş dürüm 18 TL)

Sivasta Köfte :Evet herkes Cağ kebabına odaklanmış olsa da Karstan Ankaraya dönerken saat 22:00-23:00 Sularında Sivasta oluyor tren.15-20 dakika bir süre duraklıyor.Bu saatlerde acıkırsanız hemen Sivas Tren garının önünde Sivas Köftesi yapan gar büfe var.Önceden telefonla arayıp gara sipariş verebiliyorsunuz.Gerçekten lezzetli tavsiye ederiz.Çokta uygun.

Tuvaletler:Tuvaletler her vagonun iki tarafında birer tane ve genellikle biri alaturka biri alafranga.Trene ilk binildiğinde gayet temizler.Ama zaman ilerledikçe temizlik konusu biraz sıkıntı olabiliyor.

Odalar :Gayet temizler.Gidişte trene bindiğimizde yastık kılıfları geçirilmiş,yatak çarşafları serilmiş durumdaydı.Fakat dönüş trenimizde kılıfları ve çarşafları dağıttılar biz kendimiz hazırladık yataklarımızı.Battaniyeler hariç bütün kılıf ve çarşaflar her seferde yıkanıyorlar.Temizlikle ilgili bir problem yaşamazsınız.

Sadece tek sefer tren yolculuğu yapacaksanız yani trenle gidip uçakla dönecekseniz.Treni Ankara-Kars yönünde tercih etmenizi öneririz.Çünkü bize göre bu yöndeki manzaralar özellikle Fırat Nehri kıyısından geçtiğimiz manzaralar büyüleyiciydiler.

Aziziye kasabasında köy çocukları trenin gelişini bekliyorlar ve trenden insanların onlara birşeyler atmalarını bekliyorlar.Bir yandan atıp sevindirmek isterken diğer yandan da bir kaza yaşayabilecekleri için çok korktuk.

Tren sıcaklığı yataklı vagonlarda ve kuşetli vagonlarda kendi odanızın sıcaklığını ayarlayabildiğiniz için iyi fakat pulmanlar biraz fazla sıcaktı açıkçası.

Yanınızda kettle götürmenizi tavsiye etmiyoruz.Çünkü kettle bulunduğunuz vagondaki sigortayı attırıyor ve elektriksiz kalabiliyorsunuz.Kondüktör abilerimizde zor anlar yaşıyorlar.Bunun yerine sıcak su için küçük kamp ocakları satılıyor onlardan götürmenizi tavsiye ederiz.(Decathlon gibi mağazalarda bulabilirsiniz)

Sigara içenler için iyi, içmeyenler için kötü haber evet sigara içilebiliyor.

Odanızı süslemek için yanızıda küçük süsler ışıklandırmalar vs. götürüp odanızı istediğiniz gibi süsleyebilirsiniz.Laf aramızda baya baya çilingir sofrası kuran yolcular da vardı 😀

Gelelim Kars-Çıldır-Ani gezimize;

Kars,Çıldır,Ani ile ilgili yazımıza da sayfamızdan   ulaşabilirsiniz.Ama burda önemli olan eğer bu yerleri tek günde gezmek isterseniz kesinlikle ya araç kiralayacaksınız ya taksi tutacaksınız yada servis tutacaksınız ki biz servis tuttuk.

Araça kiralama:Araç kiralama konusunda karsta bildiğimiz tanıdığımız hiç bir kurumsal kiralama  şirketi olmadığından birazda yollara güvenemediğimizden çok üstünde durmadık.Fakat Karsrail instagram sayfası Bey Car Rental i önermişler.

Taksi Kiralama:Taksi kiralamak mantıklı olabilir fakat 2 kişi kiralamak istediğinizde kişi başı 150 TL bir fiyat ödemeniz gerekiyor.Taksiler 300 TL ye gün içinde hem Ani Harabelerine hemde Çıldıra sizi götürüp akşam 17.00 gibi  Kars merkeze geri bırakıyorlar.

Servis Kiralama:Biz bu yöntemi seçtik bunun için korkmayın trende çıkın kapı kapı dolaşıp sizinle birlikte servis kiralamak isteyen kişiler olup olmadığını sorun.Emin olun isteyeceklerdir.Çünkü herkes oraya gezmek için gidiyor ve yüksek fiyatlar ödemek istemiyorlar.Bizim tuttuğumuz servis 18 kişilikti ve kişi başı 35 TL ye hem Çıldırı hem Aniyi gezdik.Gayette güzel oldu ve çok güzel insanlarla tanıştık bu vesile ile.

Servis telefonu:Yücel Bey 0535 745 5993 gitmeden arayıp detaylı görüşebilirsiniz.