Büyülü Fas Mistik Marakeş

Yeni Rotamız Büyülü Fas Mistik Marakeş !!!

jmae

JEMMA EL FNA MEYDANI VE KOUTUBİA CAMİ

Rotamızı çizerken bu sefer çok dikkatli olup çok araştırma yapmalıydık.Farklı bir kültür,farklı bir dil biraz gözümüzü korkutmuştu.Bazı tavsiyeleri göz önünde bulundurarak sayısı çok fazla olan Riad adı altındaki otellerde kalmaya karar verdik ve uçak biletlerimizi aldık. Otel konusunda yine Booking.com üzerinden yorumlara dikkat ederek merkezi , temiz ve misafirperver olan Riad Agdim tercih ettik. Riad  daha çok bizim konaklarımıza benzeyen 5-6 odalı çoğunun ortasında süs havuzları olan üstü açık içten balkonlu sanki evde kalıyormuş hissi veren butik konaklama otelleridir.

Fas Marakeş’e uçak ile Kazablanka V.Muhammed Havaalanı‘na gidip oradan tren,otobüs veya özel taksilere gidilebilir,biz zaman kaybetmemek ve ulaşım kolaylığı olsun diye Kazablanka V.Muhammed havalimanından  taksi tutmaya karar vermiştik dönüşte ise değişiklik olsun diye Marakeş tren istasyonundan trenle Kazablanka V.Muhammed havaalanına dönecektik ve  THY ile Kazablanka’ya indiğimizde öncelikle uzun ve sıkışık pasaport sırasında beklemek biraz can sıkıcı oldu ama farklı bir ülkede olmanın heyecanı ile bunu tamamen gözardı ettik. 80 dolara tuttuğumuz taksi ile 2.5 saatte Marakeş Jemma El Fna meydanına vardık.Genel olarak anayollar cok düzgün ve büyüktü  ulaşım açısından hiçbir problem çekmeyeceksiniz emin olabilirsin ve taksiciler açısından da hiçbir problem yok yeterki taksiye binmeden önce taksici ile  fiyatta anlaşmayı ve pazarlık yapmayı unutmayın. Daha önce konuştuğumuz Riad Agdim çalışanı Tarık ile El Fna meydanının köşesindeki postanede buluştuk ve El Fna’daki Argana  kafe restoranın yanındaki sokaktan sola girerek daha sonra sağa ve tekrar sola dönerek  hemen riadımıza geldik önce biraz labirent gibiydi ama daha sonra ne kadar kolay olduğunu anladık.

riad-agdim-kapi

RİAD AGDİM’İN ÖNÜ VE MEŞHUR MARAKEŞ KAPILARINDAN SADECE BİRİ

Riadımız konum ,dizayn ve kalite itibariyle mükemmeldi , odamızında gayet güzel ve otantik bir havası vardı , banyo ise yeni ama alaturka tasarıma sahipti.Odamıza yerleştikten sonra aşağıya indik ortada süs havuzu olan çevresinde rahat döşenmiş masa ve koltuklar ile gerçekten tamda istediğimiz yerdeydik ilk ikram “MİNT TEA” nane çayı oldu sabah akşam tüketilen oldukça rahatlatıcı ,ferahlatıcı olan şekerli yerel çayları. Şekerli veya az şekerli çay içenlerin öncelikle nane çayını tatmadan ekstra şeker koymamasını tavsiye ederim . Nane çayımızı içerken Tarık’tan aldığımız kısa bilgilerden sonra kendimizi dışarı attık.

Banyonun musluğu

riadagdim-banyo

Banyo

riadagdim-salon

Riadımızdan Bir Kesit

Zaten lokasyon itibari ile 2 dakika yürüme mesafesi olan Jemma El Fna meydanına çıktık.

jemma-el-fena

Jemma El Fna Dükkanları

Marakeş kızıl şehir anlamına geliyor gerçektende şehirdeki binaların hepsi aynı kızıllıkta şehir ikiye ayrılıyor eski şehir (sur içinde kalan) ve birde yeni şehir Gueliz bölgesi yani surların dışında kalan bölge

Eski şehirde bulunan  Jemma El Fna meydanı gezilecek yerler arasında en heyecan verici ve popüler bölgesi UNESCO tarafından koruma altına alınmış.Geceyle gündüz arasında çok fark var.Meydan akşama doru hareketlenmeye başlıyor gündüz varolan portakal sıkıcılar manavlar ve kuruyemiş tezgahlarının  yerını seyyar lokantalar ,maymun terbiyicileri ,kobra yılanlarının dans gösterileri , falcılar ve dövmeciler alıyor.Tarihsel ,mistik ,gizemli ve otantik dokuya sahip bu meydan gözlerinizi kamaştıracak.

1.günümüz sonunda tüm bunların ardından meydanda bulunan Fransız lokantasında pizzamızı yedik , meydanı izlemeyi olan biteni anlamaya çalıştık daha sonra yorgunluğumuzu atmak İçin riadımıza döndük.

lfnarr

Restorantın Manzarası

2.Gün

İstanbul ile Marakeş arasında 3 saatlik fark var. Bizde saat Öğlen 3 iken orada öğlen 12  bu yüzden sabah biraz erken uyandık.Otelin WiFi nı kullanıp internette gezinip durduktan sonra kahvaltımızı etmek için aşağıya indik.Dünyanın belkide en güzel kahvaltı kültürüne sahip olan bizler için pek tatmin edici olmaması ile birlikte kahvaltımızı yapıp kendimizi El Fna’ nın yukarısında kalan “SOUK ” denilen labirent şeklindeki arka sokaklarındaki pazarlara attık.

Labirent Şeklindeki Arka Sokaklar

Bütün sokaklar baharat kokuyor , özellikle kimyon. Masalarda karabiber yerine kimyon var.Biz dar sokaklarda gezerken elimizde harita olduğunu gören birçok kişi yol tarif edip para almak İçin konuşmaya güya yardımcı olmaya çalışıyorlar ama biz daha önceden bu derse çalıştığımız İçin duymamazlıktan geliyoruz.Bu şekilde souklarda ilerlerken  bir kişi bize yardımcı olacağını ve yolumuzu göstereceğini söyledi sabah erken saatler olduğu İçin bizde işine giden biridir diye yardımını kabul ettik onu takip etmeye başladık ve bizi bir kapının önünde durdurdu ve kapı açıldı neresi Tabakhane yani hayvan derilerinin soyuldugu, yıkandığı ve boyandığı yer gerçi burasıda görmek istediğimiz yerler arasındaydı ama zamansız ve ani oldu sanki biraz .Koku İçin elimize nane demeti verdiler koku cok fena ama nane cok etkili olmazsa olmaz yani o derece tabakhanede neler ve nasıl yapıldığını anlattılar kısa bir sürede ve çıkışında bizi o derilerden yapılan ürünlerin satıldığı birde mağazaya götürdüler herşey danışıklı ordan oraya planlanmış turist avcıları aslında.Dükkanda baya bir oyalandık gerçekten güzel deri işlemelere ,boyamalara sahip ürünler mevcuttu ama hem ilk gün olduğu İçin hemde zoraki bir durum olduğundan birşey almadan oradan da çıktık ve bizi buralara sürükleyen kişiye bahşişini verip yolumuza devam ettik daha sonra meydanı bulmaya çalışırken yanımıza iyi giyinmiş üniversitede profesör olduğunu söyleyip İngilizce konuşan biri daha geldi ve herzamanki gibi meydana çıkmak İçin beni takip edin diyip tekrar bizi sürüklemeye başladı ve yolumuza giderken berberi halıcılarının el işçiliğinin iyi olduğunu falan anlatmaya başladı ve o sırada halıcı olan bir arkadaşının dükkanına bizi bırakıverdi. Burda da kapıda karşılandık ve dükkanın girişindeki el dokuma makinesi ve onla yapılan halılar göz kamaştırıyordu. Buradaki ürünler cok güzel ve satıcı cok ilgili alakalı biri olduğu İçin bir halı ve masa örtüsü aldık tabiki pazarlık yaparak söylediği fiyatın 3 katı altına aldık buna özellikle dikkat edin alacağınız ürünlere kalitesine bakın ve bir değer biçin ona göre size verilen fiyatla karşılaştırıp pazarlığınızı yapın.Ayrıca profesörüm diyenlere bile inanmayın.

halici-biz

Kilimcideki Hatıra Fotoğrafımız

Otele dönüp elimizdeki eşyaları odamıza bıraktık biraz dinlenip akşam yemeği için meydana çıktık menüde TAJiN yerel yemekleri vardı bizim haşlama gibi bir yemek çeşidi ama tajin çeşitleri mevcut balıklı etli tavuklu sebzeli gibi…

3.Gün

Sabah erkenden TukTuk ile meşhur Majorelle Bahçeleri‘ni görmeye gittik.

majorelle1

majore

majorelle-kulleri

Yves Saint Laurent ‘in Küllerinin Olduğu Anıt

majorellegorsel

Marakeşte taksi ve ulaşım araçlarıda pazarlığa açık ucuz ve uygun genel olarak tercih edebilirsiniz. Yves Saint Laurent‘in 1980 yılında satın aldığı bu bahçe cok büyük olmamakla beraber ,içinde 3000 adet bitki ve ağacı barındırıyor . Büyük palmiye ağaçları ,kaktüsler , bambular ve çiçekler beş kıtadan getirilmiş içerisinde küçük bir yapı ve bu yapı içinde ufak bir müze ve butik bir satış mağazası bulunuyor. Majorelle de turumuzu tamamladıktan sonra sur içindeki Ali Bin Yusuf Medresesi için yola koyulduk Majorelle önünden taksiye binip medreseye yakın bir noktada indik .Ali Bin Yusuf medresesi 1565 yılında Sultan Ebu El Hasan döneminde inşaa edilmiş bir okul taştan yataklar ,küçük sınıflar dışında içinde barındırdığı renkler ve desenler oldukça güzeldi saat öğleni geçmişti ve cok acıkmıştık Marakeş’e gelmeden önce gidilmesi gereken yerler içinde bulunan “Le Foundouk” adlı restorana gidecektik ve yeri de medreseye yakındı.Marakeşin en ünlü lokantalarından biriydi ,terasında ağaçlar içinde siparişimizi verdiğimiz alkollü içkilerimizle biraz kendimize geldik ve muhteşem yemekleriyle karnımızı doyurduk ucuz diyemeyiz ama çokta pahalı degildi .Dönüş yolunda da meydana doğru giderken şans eseri bir wafflecı bulmuştuk ama adını hatırlayamıyorum Fransız usulü küçük bir dükkandı ve önümne kuyruk vardı. Akşam içinde gene meydan bizi bekliyordu…

binyusufmederese

Bin Yusuf Medresesi

lefoundouk

Le Foundouk taki Kalamarlı Siyah Makarna

4.Gün

Gündüz saatlerinde Jemma El Fna‘  dan geçerken burası geceleri otantik kalabalık ihtişamlı ve hareketli meydanmıydı die sorabilirsiniz kendinize çünkü meydan bomboş sadece birkaç portakal ve kuruyemiş standı ve yürüyen insanlar.Meydan ile Koutubia Camii arasındaki caddede sırayla dizilmiş faytonlar gözümüze çarpıyor ve gene pazarlık faslı ile 15 dolara en uygun tutar ve rotayı seçip fayton gezimize başlıyoruz.

fayton1 fayttton

Rotamızda başlıca fayton üstü görülmesi gereken yerler ve durup gezmeli de 2 adet yerimiz vardı zaman bakımından cok avantajlı oldu bizim için.Öncelikle BAB AGNAOU (Faslı’lar için eski şehirin en önemli stratejik giriş çıkış kapısı) dan çıkıp ROYAL PALACE Kraliyet Sarayının çevresinden geçerek lüks ve meşhur La Mamounia otelinin fotoğraflarını çektik daha sonra faytoncu bizi berberilerin doğal eczanesine getirdi bıradan argan yağlarımızı , cilt kremlerimizi aldıktan sonra SAADİAN TOMBS adındaki Suudi mezarlarını ziyaret ettik daha sonra turumuz 19.yüzyılda inşaa edilen ihtişamlı BAHİA PALACE Bahia Sarayı‘ını gezdik daha sonra gezimiz Jemma El Fna meydanında son buldu ve  yeni şehire doğru Gueliz deki V. Muhammed caddesine doğru yola çıktık güzel bir kafede wifi kullanarak internetimize girip nane çaylarımızı  kahvelerimizi içtik eski ve yeni şehir arasında çok fark var ama bunu koruyabilmekte büyük başarı .Lüks mağazalar alışveriş merkezleri falan derken gene akşam üstü olmustu ve bir restaurantta yemek ve içeceklerimizle günü bitirip taksi ile riadımıza döndük.

Koutubia Camii

kutubiasusaticila

Koutubia Bahçesindeki Yerel Su Satıcıları

lamomunia

La Mamounia

Suudi Mezarları

bahiabiz

Bahia Sarayı

5. Gün

Sabah 5 gibi erkenden kalktık 6.45 teki tren ile Kazablanka’ya gitmek için Marakeş tren garına taksiye binip gittik.Hava loştu daha yeni aydınlanıyordu ve cok güzel otantik bir ortamda biletlerimizi alıp trenimize bindik gayet rahat bir kompartmandı 5 kişilik yerde 3 kişi yolculuğumuzu yaptık havaalanı İçin bir nokta aktarma yapmamız gerektive havaalanındayız daha sonra da İstanbul.

gar

Marakeş Tren Garı

gar4

gar3

Her son her zaman son olmaz aslında yeni planların başlangıcı umutların , hayallerin yeşermesidir.

Bir Sonraki Yazımı Yasakların ülkesi SİNGAPUR !!!!